29 maart 2024

Vragen stellen aan gemeente kan nu ook via WhatsApp

BEVERWIJK – Vanaf nu kunnen inwoners van Beverwijk en Wijk aan Zee ook via WhatsApp vragen stellen aan de gemeente. De gemeente Beverwijk wil dat de dienstverlening voor iedereen dichtbij en toegankelijk is. Inwoners kunnen zelf bepalen op welke manier zij in contact willen komen met de gemeente: via website/e-mail, sociale media, telefoon, balie en nu ook WhatsApp.

Meer dan de helft van de Nederlanders gebruikt WhatsApp en daardoor is WhatsApp een mooie toevoeging aan de andere communicatiemiddelen. Het gaat voorlopig om een proefperiode van een half jaar. In die periode moet blijken of het gebruik van WhatsApp in een behoefte voorziet. Belangrijke voorwaarde is dat dit communicatiekanaal gemak oplevert voor de inwoners. Als de proef slaagt, wordt de werkwijze voortgezet.

Het WhatsApp-nummer van de gemeente Beverwijk is 06 11614998. Dit nummer kan alleen worden gebruikt om WhatsApp-berichten te sturen. Medewerkers van het Klant Contact Centrum van de gemeente Beverwijk beantwoorden de WhatsApp-berichten op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur. Reactie zal in veel gevallen binnen vier uur volgen.

Het is niet mogelijk om naar dit speciale WhatsApp-nummer een sms-bericht te versturen of dit nummer te bellen. Er wordt alleen gereageerd op individuele WhatsApp-gesprekken en niet op een groeps-WhatsApp. Privacygevoelige informatie kan niet via een WhatsApp-bericht worden opgevraagd.